Dagje uit - Reisverslag uit Bussum, Nederland van Gon - WaarBenJij.nu Dagje uit - Reisverslag uit Bussum, Nederland van Gon - WaarBenJij.nu

Dagje uit

Door: Gon

Blijf op de hoogte en volg Gon

31 Mei 2013 | Nederland, Bussum

Zo vandaag zijn we een dagje met de kaartclub mee uitgenomen. Vanwege het 25 jarig bestaan kregen we een extra uitje. We moesten om kwart over negen bij Spant! Zijn en inderdaad iedereen was er. Daar mochten we de bus in die speciaal voor ons gekomen was. De zon schijnt en iedereen heeft zijn zondagse humeur meegenomen. De bus rijd weg met ons richting Amsterdam en verder . Uiteindelijk kwamen we in Hoorn waar we met de stoomtrein meemochten. Eerst naar de oude treinen en oude seinhuisje gekeken. Om 11 uur mochten we instappen. Speciaal voor ons een gereserveerde treinwagon en kregen we koffie of thee met een minihoornse broeders .dat was erg lekker. Dan op naar Medemblik. Daar mochten we een uurtje rondlopen en dan naar de haven waar we in de boot werden genomen.hier stond een mooi verzorgde lunch voor ons klaar. Dan varen we weg.O wat boffen we toch met het mooie weeer. Dan bij de eerste stop moeten we eruit en zijn we bij het zuiderzee museum.Wat is dat toch ontzettend leuk. Met al die oude huisjes en de inrichting,een de winkeltjes met de artikelen uit onze jeugd. Ik heb ook bij de wasserij gekeken een stoomwasserij. Daar lagen ook de zakjes blauw en de crakfree de groene zeep sunligtzeep soda en de eerste soorten waspoeders. Zo leuk en herkenbaar. Bij de apotheek kon je echte laurierdrop kopen en maagpepermunt en ook in de oude snoepwinkel echt de ouderwetse snoepjes en velletjes auwel ofwel eetbaar papier. Dan om 5 uur weer in de boot waar we bij de tweede stop moesten uitstappen. Daar moesten we even wachten op de bus want die stond op een ander parkeerterrein maar uiteindelijk kwam hij toch ons weer ophalen. Dan gingen we bij de kaasboerderij en klompemakerij eten. Eerst lekkere groentesoep dan een schnitsel met diverse soorten aardappelen salade brocceli appelmoes heerlijk. Dan een ijsje toe. Dan weer de bus in en op huis aan waar we om even over half tien aankwamen. Vermoeid maar een geweldige dag gehad. Bedankt bestuur het was enig.gon

• 31 Mei 2013 - 22:37

Mieke:

Zo jammer dat we er niet bij konden zijn. Ook zonder ons hebben jullie genoten!!!! En wat een leuk programma weer.!

• 31 Mei 2013 - 23:15

Natasch:

Dat klinkt inderdaad als een leuke, intensoefe dag. Wat fijn dat jullie het weer mee hadden.

• 01 Juni 2013 - 10:37

Truusje:

hoi Gon leuk datje zo vlug schrijft, maar we gingen eerst naar Medemblik waar we een uurtje rondliepen en

dan naar de boot liefs groetjes .
    we hebben inderdaad genoten.Truusje

• 01 Juni 2013 - 13:29

Ina:

Hoi Gon, jullie boffen maar met je kaartclub. Ik had van Truusje al gehoord dat jullie het erg leuk hebben gehad. En inderdaad erg goed weer, alleen later wat veel wind .
    Ik schrijf deze reactie op mijn nieuwe tablet, ik hoop dat het lukt.

En ook van harte gefeliciteerd met het 12.5 jarig huwelijk van jullie dochter en schoonzoon, ik hoop dat jullieeen gezellige dag hebben.

Groetjes Ina